Közoktatási integráció, a közoktatás fejlesztése |
Közoktatás-fejlesztési alprogram: iskolai koordinátori háló, tanodák működtetése, iskolán belüli, tanórán kívüli programok és szolgáltatások, tantestületi továbbképzések, tanórán és a tanéven kívüli, oktatáshoz kapcsolódó fejlesztések megvalósítása.
- 2008 ősze óta hiteles, magas szakmai presztízzsel bíró pedagógiai szakértők bevonásával továbbképzéseket, tanári mentorálást biztosítunk. Ez többféle módon – mintaadás, módszerek megbeszélése, stb.- tudja segíteni a pedagógiai módszertani megújhodást az iskolában. - Különböző találkozási, továbbképzési, külső tapasztalatszerzési lehetőséget kínál a pedagógusoknak. - Két településen nyílt korrepetálást és tartalmas iskola utáni elfoglaltságokat, szakköröket biztosító tanoda. - A program szervez nyári táborokat, nyári napközit, segít a nyári napközis étkeztetésben, és településen kívüli programokat, utazási lehetőségeket igyekszik biztosítani. - A program által alkalmazott hat iskolai koordinátor az iskolák amúgy is nagyon szűkös munkaerő ellátottságán tud enyhíteni. Képzésüket a szakértők biztosítják, illetve segítik. Feladataikhoz tartozik, képzettségüktől és az iskola igényeitől függően, a tanórai munkába való besegítés, a család és iskola közötti hidak építése, amihez hozzátartoznak a családlátogatások és családokkal való információ-nyújtó beszélgetések, törekvés a hiányzások csökkentésére, a szülők iskolai képviseletére, stb. Feladataik másik csoportja a tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek szervezése. Részt vesznek – szervezőként is, kísérőként is – olyan eseményeken, amikor a gyerekeket, akiknek amúgy alig van lehetőségük akár a saját településük határán túljutni, sikerül utaztatnunk. Mindemellett munkájuk indirekt hatásaként hozzájárulnak az óvodai-iskolai szociális munka elfogadtatásához. - A norvég pályázat további tanórán kívüli szolgáltatásokat és fejlesztő szakembereket nyújt a kistérség iskoláinak, a felsős. A középfokon tanuló gyerekeknek a tervek szerint egy a mentortanár program igyekszik megkönnyíteni a serdülőkor amúgy is problémás időszakát. A mentortanárok nemcsak a tanulásban, de a pályaválasztásban is segítséget fognak nyújtani a gyerekeknek.
|
|
||