Skip to content

GYEREKESÉLY

MTA GYEREKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM

Kulcsszó keresése: Összesen 68 találat van.
Címke: továbbtanulás; lemorzsolódás Rendezés
Cikk
(Sajtó, nyilvánosság)

Ónody-Molnár Dóra | Népszabadság | 2010. december 8.

A 65 országot mérő PISA-teszt alapján a Magyarországon egyre nőnek az iskolák közti különbségek

Javult a magyar diákok olvasási teljesítménye a fejlett országok oktatási rendszereit vizsgáló nemzetközi mérés adatai szerint ...

A teljes cikket itt olvashatja el: Népszabadság online

2010 december 08. (szerda)
(Sajtó, nyilvánosság)

168 Óra Online | Itthon | 2010. december 4.

Lakhatási és egészségügyi szempontból vannak a legnagyobb lemaradásban a legszegényebb gyermekek Magyarországon - derül ki az UNICEF jelentéséből ...

A teljes cikket itt olvashatja el: 168 óra online

2010 december 04. (szombat)
(Sajtó, nyilvánosság)

Hazai vonatkozású hírek | 2010. december 3.

Az átlagos helyzetű gyerekek és a társadalmilag legalul elhelyezkedő gyerekek közötti eltérésről számol be anyagi jólét, iskolai teljesítmény és testi egészség szempontjából az UNICEF firenzei kutatóközpontjának A leszakadó gyermekek című jelentése ...

A teljes cikket itt olvashatja el: Galamus Csoport

2010 december 03. (péntek)
(Sajtó, nyilvánosság)

[origo] vállakozói negyed | 2010. november 11.

Csütörtökön a kormány bejelentette, hogy bevezetik Magyarországon a duális szakképzési rendszert, melyért az iparkamara lesz a felelős, de a kormány az Audival és a Mercedesszel is tárgyal. Az [origo] által megkeresett szakképző iskolák vezetői szerint a sikerhez az is kell, hogy legyen elég cég, ahol el tudnak helyezkedni a tanulók ...

A teljes cikket itt olvashatja el: [origo] vállakozói negyed

2010 november 11. (csütörtök)
(Sajtó, nyilvánosság)

nyest.hu | 2010. október 15.

Gilvánfán közösségi ház nevelési és szociális szolgáltatások mellett tanodát is működtet, mely segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulását, felzárkózását. A közösségi ház és tanoda példaértékű, modellként szolgálhat más települések számára.

A teljes cikket itt olvashatja el: Nyelv és Tudomány

2010 október 15. (péntek)
(Sajtó, nyilvánosság)
M1 | Nappali | 2010. október 14.

A hét témája - Iskolalátogatáshoz köti a kormány a családi pótlék kifizetését

A Nappali vendége volt Kende Ágnes szociológus, az MTA Gyermekszegénység Elleni Program munkatársa és dr. Ács Katalin a Magyarországi Középiskolai Igazgatók Közhasznú Egyesületének elnöke.

Az adás megtekinthető az MTV Videotárban (~12:10-től).

2010 október 15. (péntek)
(Sajtó, nyilvánosság)

atv.hu | MTI | 2010. szeptember 29.

Négyszer akkor közülük a magántanulók aránya, mint a nem romák között.

Egyre több a magántanuló a romák között, és az iskolalátogatás alól felmentett gyerekeknek csak 29 százaléka végzi el azt az osztályt, ahová beiratkozott ...

A teljes cikket itt olvashatja el: atv.hu

2010 szeptember 29. (szerda)
(Sajtó, nyilvánosság)

Létkérdés | Pataki Katalin | A cikk az Éva 2010. márciusi számában jelent meg

Egy iskola sikertörténete egy borsodi faluban. Ezért a cikkért Minőségi Újságírásért-díjat kapott a szerző, Pataki Katalin.

Fotó: IV. Béla Körzeti Általános Iskola és Óvoda

Hejőkeresztúr egy borsodi község a Tiszaújvárosi kistérségben, Miskolctól 12 kilométerre. A lakosság 20 százaléka roma, az iskolaköteles gyerekek szüleinek több mint a fele nem végzett 8 osztályt, sokan közülük analfabéták. Nincs megélhetés, feneketlen a nyomor. A kilátástalanság kellős közepén mégis működik itt egy iskola, méghozzá mesébe illő, reményt és valódi esélyt adó csodasuli.

A teljes cikket itt olvashatja el: Éva Magazin

2010 szeptember 15. (szerda)
(MTA Gyerekszegénység Elleni Program)

Korai képességgondozás, Biztos Kezdet GyerekházakBK gyerekházak működtetése, integrált koragyermekkorra irányuló fejlesztések előkészítése, a fogyatékos gyerekek korai fejlesztésének, óvodáztatási helyzetének javítása.

Közoktatási integráció, a közoktatás fejlesztéseKözoktatás-fejlesztési alprogram:  iskolai koordinátori háló, tanodák működtetése, iskolán belüli, tanórán kívüli programok és szolgáltatások, tantestületi továbbképzések, tanórán és a tanéven kívüli, oktatáshoz kapcsolódó fejlesztések megvalósítása.

IfjúságfejlesztésIfjúsági alprogramok: lemorzsolódó fiatalok egyéni tervek alapján történő támogatása, ifjúsági klubok, ifjúsági programok.

Információs társadalom fejlesztéseIT alprogram: a digitális írástudás fejlesztése, IT-mentor hálózat működtetése, IT pontok fenntartása, működtetése.

Egészségesebb gyerekkorEgészségügyi alprogram: rendszeres szűrések, az ellátásokhoz való hozzáférés javítása, közétkeztetés rendszerének fejlesztése, egészség- és környezettudatos magatartást elősegítő programok.

Szociális és közösségi munkaEgyéni és közösségi szociális munka megerősítése telepszerű lakókörzettel rendelkező településeken, adósságkezelés bevezetése és folyamatos kiterjesztése, képzések, szupervízió, pszichológiai tanácsadás, szociális szolgáltatások bővítése.

Szülők foglalkoztatásának elősegítéseA gyermekek jobb napközbeni ellátását szolgáló fejlesztések mellett a munkahelyteremtő projektek, megvalósíthatósági tanulmányok, üzleti tervek készítése, elsősorban a szövetkezetre támaszkodva.

Lakhatást javító szolgáltatásokA lakhatási helyzetet javító programok előkészítése.

Szociális gazdaságA fenntarthatóság új formáinak kialakítása és a munkahelyteremtés érdekében szociális szövetkezet fejlesztése.

2010 április 19. (hétfő)
(Hírek)

Felhívás

Út a szakmához * Út a középiskolába * Út az érettségihez

 

Kiíró: Oktatási és Kulturális Minisztérium

Határidő: 2007.10.08

   

Pályázhat: A Magyar Köztársaság területén működő közoktatási intézménnyel tanulói jogviszonyban álló azon magyar vagy külföldi (lásd meghatározását az Általános tudnivalók között II.1. pont.) állampolgár, aki a 2007/2008. tanévben 7-8. évfolyamon tanul, és: aki a 2007/2008. tanévben, érettségit adó képzésben 9-12. évfolyamon vagy nyelvi előkészítő évfolyamon 9-13. évfolyamon tanul, és a 2007/2008. tanévben felzárkóztató oktatásban vagy 9-10. évfolyamon tanul, vagy a Magyar Köztársaság területén működő szakiskolával tanulói jogviszonyban áll, és a 2007/2008. tanévben a szakiskola valamely szakképző évfolyamán hiányszakmát tanul, és:- halmozottan hátrányos helyzetű (Halmozottan hátrányos helyzetű az a tanuló, aki hátrányos helyzetűnek minősül (lásd a következő 3. lábjegyzetet), és akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője/szülei, gyámja/gyámjai legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte/fejezték be sikeresen, vagy akit tartós nevelésbe vettek); vagy- családba fogadott; vagy- átmeneti nevelésbe; vagy- ideiglenes hatállyal elhelyezett; vagy- utógondozásban; vagy- utógondozói ellátásban részesül; vagy- hátrányos helyzetű (Hátrányos helyzetű az a tanuló, akit a családi körülményei, szociális helyzete miatt a jegyző védelembe vett, vagy akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította). Továbbá az a nagykorú tanuló is, akit a jegyző korábban védelembe vett, vagy aki nagykorúvá válása után is jogosult rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, vagy az a 23. életévét betöltött tanuló, akinek a háztartásában (családjában) az 1 főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 19. § (2) bekezdésében meghatározott mértéket (az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 130, illetve 120%-át).)

2007 szeptember 19. (szerda)
(Sajtó, nyilvánosság)

A Nógrád Megyei Cigány Kisebbségi Képviselők és Szószólók Szövetsége, a város családsegítő és gyermekjóléti szolgálata, valamint a helyi általános iskolák közösen működtetik a bátonyterenyei roma tanodát. Szomora Szilárd, a szövetség elnöke, a családsegítő szolgálat vezetője elmondta: délutánonként tantárgyi felzárkóztató és tehetséggondozó foglalkozásokkal, továbbá önismereti és drámapedagógiai tréningekkel várják a gyerekeket. A fiatalokkal a tanodában tíz pedagógus és nyolc mentor foglalkozik, figyelemmel kísérve iskolai előmenetelüket és otthoni szociális körülményeik változását is.

2007 június 10. (vasárnap)
(Hírek)

A Tudor Közhasznú Alapítvány (http://www.tudor-alapitvany.hu) célja, hogy különböző helyeken az országban folyamatosan segítsen tehetséges hátrányos helyzetű gyerekeknek 8-10 éves koruktól kezdve általános iskolai tanulmányaik végzésében, tehetségük kibontakoztatásában, hogy ne kelljen eleve behozhatatlan hátrányokkal indulniuk az életben.

2007 június 10. (vasárnap)
Dokumentumok
(Hazai szakmai anyagok)
Bátonyterenye, 2009. október 16–17. A Miniszterelnöki Hivatal, Bátonyterenye Városa és a Többcélú Kistérségi Társulás, valamint az MTA Gyermekszegénység Elleni Program közös konferenciája a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség támogatásával az esélyegyenlőséget növelő óvodai-iskolai jó gyakorlatokról
2009 október 28. (szerda)
Weblink
(com_weblinks)
http://www.tgy-magazin.hu/
2010 február 05. (péntek)
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>